26-06-2011

De Voorbereiding, part one

De 1ste stap, denk ik, zal het stoppen met roken geweest zijn. 

Mmmm, wat kon dat smaken een sigaretje.  Telkens opnieuw. 

En het paste ook perfect bij babbel met bier op een terras.  Zalig na een copieuze maaltijd.  Hoorde bij het bureauwerk... bij stress om de situatie te overschouwen... na het tuinieren om het geleverde werk goed te keuren. 

Uiteindelijk was hij er altijd.  Als eerste bij het opstaan en als laatste bij het slapen gaan.  Mijn lekkere trouwe metgezel. 

Bleek hij toch wel ongezond!  Dat had men er niet bijgezegd toe ik ermee starte in 1980.  Dus leek het mij toch best hem vroeg of laat vaarwel te zeggen.  Indien Jan Ullrich, mijn favoriet opnieuw zou verliezen van Lance Armstrong dan stopte ik.   We hebben het dus over de Tour de France 2005 en dat Armstrong voor de 7de keer zou winnen was quasi zeker en nog meer slaapverwekkend.  (Vind het nu veel spannender om te zien of hij al dan niet in de rechtszaal zal winnen.  Of zal hij er veroordeeld worden tot gevangenisstraf?)

Op zondag 24 juli eindigde de Tour de France en nog meer historisch ook mijn '25 jarige rookbestaan' eindigde die dag.