30-06-2011

Verslaving

En dan heb ik het niet over de sigaretjes van weleer of over de wijntjes van heden maar over het lopen.

Het is nu exact 13 dagen geleden dat ik de marathon liep.  De boekjes schrijven weken, ja tot zelfs een maand rust voor.  Daarmee bedoelen ze niet lopen (gaan werken mag, hm).  Een beetje zwemmen of wat fietsen zou ook mogen.

Evenwel ik zal vandaag bezwijken.  Ik voel me wat loom, lui en snak naar een portie lopen.  Verlang ernaar weer die sportschoenen aan te trekken en, met muziekje op, de wijde wereld in te lopen en massa's zuurstof te snuiven.

Of zou het loom/lui voelen juist betekenen dat ik nog niet voldoende gerecupeerd ben van de marathon?  Dus moeheid !?  Een teken dat ik eerst verder moet uitrusten.  Ik tob.

Ach wat voor zin heeft het.  Ik weet da ik ieder moment eraan zal toegeven.  

Maar ik beloof dat ik het rustig aan zal doen en het voorlopig bij deze ene keer zal laten. 
Beloofd !