22-06-2011

De Dag Nadien

Runnershigh, mijn voeten.


Zoals ik meldde haalde ik de finish.  En 1 meter erna stond ik stil. Nu, ik stond in niemands zijn weg.  Het zou nog meer dan 4 minuten duren voor er nog iemand zou finishen.  Na mij zouden er nog 11 uitlopen.  Ook zo'n 40-tal die de eindmeet niet haalden.  Ik was dus nr 395 op 406.

Voor de start had ik mij al een lekkere hamburger en pintje beloofd.  Merkwaardig maar die zin was weg.  Ik strompelde dan maar naar de sporthal.  We kregen er nog een T-shirt, bon voor gratis sauna en een nog een soort opbergzak.  Eigenlijk voor 20 euro inschrijvingsgeld krijg je toch aardig wat in de plaats niet.

Gelukkig was daar ook mijn zus Anne met enkele pulls, want ik was al aan het bibberen.   Ook tijdens de marathon had zij en haar vriendin Nancy mij bevoorraad met nieuwe (volle) flessenriem en regenvestje.  Zeker geen overbodige luxe als je zo'n 5 uur onderweg bent.

Ik zou het feesten te Torhout aan mij laten voorbijgaan en mezelf thuis nog op wat lekkers trakteren.  Thuis gekomen at ik evenwel slechts een yoghurt en wat droge koeken.  Ik zat er murw bij maar met een glimlach. Moet een gek gezicht geweest zijn.  Na een uur voor me uit staren in de zetel met een glas wijn naast me ging ik maar naar bed.  Het glas stond er nog halfvol bij.  Niet mijn gewoonte zou ik durven te zeggen. 

In bed begon ik koud te krijgen.  Opstaan en dikkere pyama aan...  Opstaan en nog een deken... Opstaan en nog een deken...  En wat deden die benen pijn.  En toch dit alles met een glimlach hoor. 

Uiteindelijk maar zo'n uur of twee geslapen.

Ook de dag nadien was verassend. 
Al rechtstaand kon ik mijn kleren niet aandoen.  Ik zou omver vallen.  Maar ook al zittend bleken mijn armen te kort en mijn benen onbuigbaar.  Dan maar voorlopig trappen af in pyama, mij aan beide leuningen stevig vasthoudend, trede per trede...  En zo ging het de ganse dag...  Stapjes van 20 cm....  Beiden handen nodig om mijn benen op poef te leggen....  Vooral zitten en liggen...   En nog wat naar mijn medaille kijken vanseneigens.

Hierna nog een leuk filmpje ter illustratie:
http://www.youtube.com/watch?v=m-hCuYjvw2I